Jste frustrovaní svými pokusy o zhubnutí? Co asi tak děláte špatně

Jste frustrovaní svými pokusy o zhubnutí? Co asi tak děláte špatně

Bojíte se stoupnout na váhu? Pokud ji navštěvujete příliš často, může se stát vaším nejhorším nepřítelem. Přemýšlejte o tom: ve skutečnost není problémem vaše váha. Vaším problémem je vaše strava a životní styl, který podporuje nabývání na váze. Změňte své chování a vaše hmotnost se také změní.

Začnete tím, že se nebudete každý den vážit. To, co jíte nebo děláte v průběhu jednoho dne, toho řekne o vašem zdraví jen málo. Avšak to, co děláte průběžně týdny a měsíce, je tím, co ovlivňuje vaše zdraví a hubnutí. Protože vaše hmotnost se může ze dne na den pohnout o pár kil nahoru a dolů, každodenní vážení není tím správným měřítkem úspěchu. I když bude vaše hmotnost každý den o něco nižší, nakonec narazíte na překážku, budete zklamaní a frustrovaní a začnete pochybovat o své schopnosti zhubnout.

Takže co můžete udělat pro to, abyste zvýšili svoji šanci na udržení dobré hmotnosti a zdravého životního stylu? Začněme tím, co byste NEMĚLI dělat! U hubnutí neexistuje žádný urychlovací trik, ale pokud se vyhnete těmto nástrahám, může vám to pomoci zůstat na správné cestě.

  • Vynechávání jídel. Pokud vynecháte jídlo, vede to k tomu, že se během následujícího jídla kvůli velkému hladu přejíte. Kromě toho to může vyvolat chutě z důvodu poklesu hladiny cukru v krvi. Pokuste se jíst 3 jídla a 3 svačiny denně. NEVYNECHÁVEJTE SNÍDANI!
  • Nedostatek klidného spánku. Většina lidí si neuvědomuje, jak důležitý je spánek pro vaše celkové zdraví, a ano, i pro hubnutí. Bez dostatečného spánku je vaše hormonální soustava nevyrovnaná a ve stresu uvolňujete hormony podporující tvorbu tuku. Potřebujete 7 až 8 hodin klidného spánku každou noc.
  • Nedostatek vody. Bez dostatečného množství vody (tělesných tekutin) se váš metabolismus zpomaluje a nespalujete tolik kalorií. Bez vody jednoduše nemůžete vytvářet tolik energie.
  • Opakování stejného cvičení. Vaše tělo zjistí, jak provádět váš cvičební program velmi efektivně, a spálíte méně kalorií. Změňte svoji rutinu a přidejte silový trénink a intervalový trénink. Překvapujte své tělo!
  • Konzumace stejného jídla každý den. To je velmi běžné. Mnozí z nás mají rádi určité potraviny a rádi jíme to stejné k snídani, na oběd i k večeři. Problém je to, že naše tělo příliš zpohodlní, protože nyní zjistilo, kolik kalorií a jaké živiny má očekávat. Měňte své kalorie ze dne na den. Pokud je váš kalorický rozpočet 2000 kalorií, pokuste se o 1800 jeden den, 2200 další den, 2000 další den a 1600 další den. Důležité je to, abyste dosáhli v průměru 2000 kalorií v průběhu několika dní. Pokud jeden den zkonzumujete 2400 kalorií, neovlivní to vaši hmotnost, ale týden s 2400 kaloriemi denně ano.
  • Konzumace příliš málo kalorií. Všichni si myslí, že pokud budou méně jíst, více zhubnou. Chyba! U většiny lidí konzumace méně než 1200 kalorií denně způsobí, že si jejich těla myslí, že hladoví. V důsledku toho jejich těla drasticky zpomalí metabolismus a přemění to, co sní, na tuk jako zásobu energie do budoucna, pokud by nebylo k dispozici žádné jídlo.
  • Nedostatek živin. Vaši stravu by měly doplňovat super živiny. I zdravá strava není s dnešními potravinami dostatečná. Vaše tělo nemůže tvořit energii, budovat svalovou hmotu, vytvářet enzymy, červené krvinky, hemoglobin atd. bez velkého množství živin. Vaše mitochondrie (buněčné elektrárny) jsou při spalování sacharidů a uložených tuků vysoce závislé na živinách.
  • Konzumace příliš mnoha kalorií. Každý má kalorický rozpočet. Pokud jej budete pravidelně překračovat, budete přibírat na váze. Je důležité znát ten svůj. Promluvte si se svým lékařem nebo odborníkem na výživu a spočítejte si svůj kalorický rozpočet. Jezte méně kalorií (ne však příliš málo) a více cvičte, abyste tím zvýšili rychlost hubnutí.
  • Zapomínání upravit příjem kalorií poté, co zhubnete. S tím, jak kila ubývají, musíte upravit svůj kalorický příjem. Pokud budete jíst stejné množství kalorií, jako když jste měli o 20 kilo více, hubnutí se zastaví.
  • Stres! Stres uvolňuje hormony, které budují břišní tuk. Najděte si způsob, jak do svého života přivést relaxaci. Zpestřete svůj život!
  • Nedostatek cvičení. Každý potřebuje cvičení. Cvičení nejen spaluje tuk, ale také zbavuje tělo toxinů, čímž jej nutí k tomu, aby se opravilo a vytvořilo více energii poskytujících sloučenin a tkání. Jste-li morbidně obézní, můžete nějakou dobu hubnout bez cvičení. Ale v určitém okamžiku se váš úbytek na váze zastaví, pokud nepřidáte nějakou formu cvičení.
  • Nedostatek skutečného odhodlání. Jste již tak unavení svojí nadváhou, že vás v hubnutí absolutně nic nezastaví? Pokud nejste ochotni si o tom promluvit se svými přáteli nebo je dokonce požádat o podporu ve vašem úsilí, pak mám pochybnosti o tom, zda jste opravdu odhodlaní zhubnout. Je důležité dát svým blízkým vědět, že vám mohou pomoci podpořit správné návyky a že vás nemají pokoušet jídly podporujícími tloustnutí. Vaši přátelé budou chtít pomoci a ne sabotovat vaše úsilí.

Snad vám tato doporučení pomohou překonat těžká období, kdy narazíte při hubnutí na překážku. Často měňte potraviny, které jíte, každý den měňte počet kalorií a obměňujte svá cvičení. Někdy se stane, že pokud cvičíte pravidelně, budete potřebovat týden volna. Pokud jste dali svému tělu pauzu, bylo by dobré zvýšit intenzitu, abyste opět nastartovali svůj metabolismus.

Zdravá přání

Top