Starejte se o své srdce!

Starejte se o své srdce!

Váš životní styl má největší vliv na zdraví vašeho srdce. I pokud máte ve své rodině historii onemocnění srdce, můžete genetiku předčit tím, že zvolíte životní styl zdravý pro srdce!

Víte, že bylo prokázáno, že strava na rostlinné bázi výrazně snižuje riziko (a dokonce i léčí) onemocnění srdce a kardiovaskulárních onemocnění?

Zdraví vašeho srdce může ovlivňovat mnoho faktorů. Naše strava, stres, kterému čelíme, a další faktory životního stylu, jako je kouření a množství naší fyzické aktivity, hrají obrovskou roli v tom, jak funguje naše srdce.

Za den bije vaše srdce 100000krát, čerpá asi 7570 litrů krve do 100 bilionů buněk skrz 100 tisíc kilometrů cév. Pokaždé, když na to pomyslím, nemohu tomu uvěřit!

A není to jen orgán, je to také sval. Aby zůstalo zdravé, vyžaduje srdce spoustu energie a kvalitní výživy. Je jedinečné a na rozdíl od jiných orgánů a svalů se neunaví - zastaví se pouze ve chvíli, kdy již není k dispozici kyslík.

Cvičení zvyšuje kondici srdce, aby mohlo tělu dodávat více kyslíku a živin. Takže si po schválení lékařem připravte dobrý cvičební program!

To je důvod, proč je výživa tak důležitá. K tomu, abyste mohli žít dlouhý a šťastný život, potřebujete vitamíny, minerály, esenciální mastné kyseliny, enzymy a antioxidanty.

Strava zdravá pro srdce

  • Studie prokázaly, že každodenní konzumace ořechů a semínek snižuje riziko onemocnění srdce. Mají protizánětlivé účinky a jsou dobrým zdrojem vitamínu E, což je antioxidant, který je velmi důležitý pro zdraví buněčné membrány.
  • Omega 3 z lososa, sardinek, mletých lněných semínek a vlašských ořechů zmírňují zánět a zabraňují lepení krevních destiček, čímž snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění.
  • Antioxidanty v ovoci a zelenině zmírňují zánět a chrání srdce před poškozením volnými radikály. Čím větší je objem kyslíku potřebný v buňce pro vytvoření energie, tím vyšší je potenciál poškození volnými radikály. Srdce je velkým čerpadlem vzduchu a tekutin, takže antioxidanty jsou ještě důležitější!
  • Hořčík je také zásadní. Pomáhá cévám se uvolnit, čímž potenciálně snižuje krevní tlak, přičemž vysoký krevní tlak může srdce poškodit.
  • Kyselina listová B12 a B6 jsou zásadní pro zabraňování bílkovině homocysteinu v akumulaci v našich tkáních. Homocystein způsobuje poškození buněk srdce a cév a je zásadním způsobem spojen s onemocněním srdce.
  • Železo, B12, vitamín C a kyselina listová jsou včely dělnice, které uzdravují červené krvinky a cévy.

 

Ničitelé zdraví srdce

Americká strava je bohužel ideální, pokud chcete mít nezdravé srdce. Má vysoký obsah sodíku, cukru a špatných tuků a nízký obsah potravin bohatých na živiny, jako je zelenina, ovoce, fazole, ořechy, semínky a celozrnné produkty.

Pokud máte své srdce rádi, bylo by nejlepší se vyhnout následujícím potravinám nebo je vyškrtnout ze svého jídelníčku. Tyto potraviny jsou ničiteli zdraví!

  • potraviny s vysokým obsahem nasycených tuků a cholesterolu (maso, uzeniny, vejce, kravské mléko a sýr)
  • uzeniny
  • potraviny s vysokým obsahem sodíku
  • potraviny s vysokým obsahem cukru, zejména přidaných cukrů, včetně rafinovaného cukru, kukuřičného sirupu, kukuřičného sirupu s vysokým obsahem fruktózy, cukru moučky, hnědého cukru, atd.
  • smažená jídla
  • jídla založená na mouce (včetně trojobalu na smažených jídlech, sušenek, krekrů, cereálií, pečiva, chleba, těstovin, atd.) Mouku lze proměnit na cukr v krvi stejně rychle jako cukr krystal.
    • Nadbytečný cukr je další rizikový faktor ve vašem jídelníčku, protože způsobuje záněty a vřídky v tepnách, které nutí vaše tělo, aby k jejich opravě použilo cholesterol. Pak jsou tepny tužší, což vede k tvorbě dalších vřídků nebo prasklin, což vyžaduje více cholesterolu. Je to začarovaný kruh, který urychluje srdeční a cévní onemocnění, diabetes, vysoký krevní tlak a obezitu.

Další faktory pro zdraví srdce

Stres je zabiják! Způsobuje hormonální změny, které zvyšují krevní tlak, způsobují obezitu a nakonec poškozují vaše srdce.

Nedostatek cvičení oslabuje svaly. Vaše srdce a cévy jsou svaly a potřebují cvičení k tomu, aby se udržovaly v dobré kondici!

Nedostatek spánku vytváří systémový stres, který působí jako další zátěž na srdce.

Cigarety ničí vaše cévy a plíce, které jsou samozřejmě zásadní pro zdravou funkci srdce.

Omezte alkohol na maximálně 3 skleničky týdně.

Pokud si každý den dáte 2 Blasty plné zeleniny a ovoce všech barev, ořechů a semínek, budete na správné cestě k lepšímu zdraví srdce!

 

Přejeme šťastnou zdravou stravu!

Top