Tři nejlepší způsoby, jak bojovat s depresí

Tři nejlepší způsoby, jak bojovat s depresí

I když se to nestane přes noc, malé krůčky a pozitivní rozhodnutí každý den připraví půdu pro vítězství nad duševním nebo emocionálním propadem.

Silná sociální síť (ne, nemluvím o vaší stránce na Facebooku!)

Izolace a osamělost zhoršují depresi, což činí ze zdravých sociálních vztahů důležitou součást rekonvalescence. Výzkum prokázal silnou korelaci mezi sociálními sítěmi a pohodou. Ti, kteří jsou aktivní v budování vztahů, obvykle žijí déle, lépe reagují na stres, mají lepší imunitu a kardiovaskulární zdraví a jsou spíše schopni porazit depresi. Ale buďte opatrní! Stejně tak, jak vám přátelé a rodina mohou vštípit zdravé návyky, mohou vám také vštípit ne až tak zdravé návyky. Kuřáci, pijáci a konzumenti nezdravé stravy se obvykle pohybují ve skupinách. Klíčem k úspěchu je moudře si vybírat, s kým trávíte čas. Najděte si lidi, kteří vám pomohou vzkvétat, mít ze sebe dobrý pocit a rozesmějí vás.

 

Začněte se hýbat

Cvičení vyvolává fyziologické a psychologické mechanismy, které mohou zlepšit vaši náladu, snížit stres, pomoci v boji proti únavě a zvýšit sebevědomí—to jsou všechno věci, které mohou mít pozitivní vliv na depresi. Osoby, jimž byla diagnostikována klinická deprese, popisují cvičení jako "nejdůležitější součást komplexního léčebného programu na depresi". Je stále nejasné, proč přesně je cvičení tak silný lék, ale důkazy nasvědčují tomu, že fyzická aktivita spouští růst nových buněk v mozku a zvyšuje počet neurotransmiterů zlepšujících náladu a endorfinů, serotoninu a dopaminu. Všechny aktivity jsou prospěšné, ale ukázalo se, že kontinuální rytmické pohyby, jako je jóga, chůze, plavání a jízda na kole, jsou nejvíce udržitelné a nejúčinnější jako antidepresivum.

Potraviny zlepšující náladu a energii

To, co jíte a kdy jíte, přímo ovlivňuje to, jak se cítíte. Nikdy si neodepírejte jídlo, když máte hlad. Udržování rovnováhy cukru v krvi je první obranou proti podrážděnosti a letargii. Dejte přednost celistvým a nezpracovaným potravinám před balenými rafinovanými výrobky či sladkými pochoutkami. Pokuste se přijímat své energetické sacharidy v komplexní formě. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny, jako jsou sladké brambory, quinoa, hnědá rýže, ovesná kaše, lesní plody, zelenina a banány podporující tvorbu serotoninu, jsou excelentním doplňkem do NutriBlastů zaměřených na zlepšení nálady. Vitamíny B pomáhají přeměnit jídlo, které jíte, na energii – volte listovou zeleninu, fazole a čočku bohaté na kyselinu listovou. Kromě toho, omega-3 mastné kyseliny, které najdete v rybách, chia semínkách, konopných semínkách, vlašských ořeších, avokádech a lněných semínkách, vám také mohou zlepšit náladu.

Top