Vše o cholesterolu: 3 způsoby, jak snížit hladinu špatného cholesterolu a zvýšit hladinu dobrého chol

Vše o cholesterolu: 3 způsoby, jak snížit hladinu špatného cholesterolu a zvýšit hladinu dobrého chol

Zvýšené hladiny cholesterolu se bojí každý, ale pokud má člověk diabetes, potřeba řešit toto téma je zásadní.

V prvé řadě, co je to cholesterol a proč bychom se jej měli obávat?

  • Přirozeně se tvoří v játrech z jídla, které jíte.
  • Tělo využívá cholesterol k tvorbě hormonů, jako je vitamín D a žluč.
  • Nadměrná hladina cholesterolu v krvi podstatně zvyšuje riziko infarktu.

Vzhledem k tomu, že krev je vodnatá látka a cholesterol je voskovitá/olejovitá látka, nejdou příliš dobře dohromady! A právě zde vstupuje do hry dobrý a špatný cholesterol.

LDL cholesterol je zkratka pro lipoprotein s nízkou hustotou a je známý jako "ŠPATNÝ" cholesterol, protože je to cholesterol, který si držíte. Toto číslo chcete udržovat pod 100.

HDL cholesterol je zkratka pro lipoprotein s vysokou hustotou a je známý jako "DOBRÝ" cholesterol, protože je to cholesterol, kterého se zbavujete. Je odváděn z vašich cév a pryč z vašeho těla. Toto číslo chcete mít VYSOKÉ. Nejméně 40 je v pořádku. 50 je lepší a vyšší než 60 je optimální.

 

Když se v cévách nahromadí cholesterol, nazývá se to ateroskleróza neboli onemocnění srdce. Když se kousek usazeniny odlomí a zablokuje srdeční cévu, dojde k infarktu. Pokud dojde k prasknutí tohoto typu, obvykle to vypadá jako výbuch sopky na stěně krevní cévy.

Nasycené tuky jsou hlavními příčinami zvýšených hladin cholesterolu obvykle ve formě živočišných tuků. To jsou tuky, které jsou či nejsou viditelné v mase a mléčných výrobcích, a pevné tuky v olejích na vaření, jako je sádlo. Cholesterol v potravinách živočišného původu, jako je vaječný žloutek, také přispívá ke zvýšené hladině cholesterolu. Trans tuky z margarínu, sušenek, některých olejů a potravin, které se v nich vaří, také přispívají ke zvýšeným hladinám cholesterolu a jsou nyní v mnoha restauracích zakázány.

Existují však určité potraviny, které pomáhají snížit hladinu cholesterolu, včetně ovesné a psylliové vlákniny, ovoce a zeleniny a vlákniny z rostlinných sterolů a stanolů, kterou najdete přidanou v koncentrovaných množstvích do některých olejů, džusů, atd.

Takže, co můžete dělat, pokud již máte vysokou hladinu cholesterolu?

1. Snížit celkový denní příjem cholesterolu na méně než 200 mg. To je velice jednoduché. Jediným způsobem, jak toho dosáhnout, je číst si etikety. Dokonce i víko krabice na vejce vám řekne, kolik cholesterolu je ve vejci!

2. Pokud máte nadváhu, shoďte 5 kg. Snadněji se to řekne, než udělá, že? Díky pouhé hodině intenzivní chůze za den můžete shodit až půl kila za týden. Jen tak dál a zachráníte také své srdce!

3. Přidejte do své stravy každý den 5-10 gramů rozpustné vlákniny. Ovesné vločky nebo ovesné cereálie vám pomohou toho množství zvýšit. Čtěte si etikety na potravinách a každý den přidejte do svého jídelníčku tyto potraviny bohaté na rozpustnou vlákninu!

Každodenní NutriBlasting vám pomůže zvýšit množství zdraví prospěšných potravin, které vaše tělo přijme, což může hrát daleko důležitější roli pro vaše zdraví, než jste si kdy mysleli! To si pamatujte, až se bude blížit čas na jídlo!

Top