Kukuřice

Kukuřice

Kukuřici se poslední dobou dostává špatné reputace díky stále většímu povědomí o geneticky modifikovaných plodinách (více než 70 % veškeré kukuřice v amerických obchodech s potravinami je modifikovaná kukuřice) a negativních účincích vysoce fruktózového kukuřičného sirupu. Avšak čerstvě pěstovaná kukuřice bez genetické modifikace může být velmi výživným základem ve vašem jídelníčku. Je to zelenina, ale má vyšší obsah škrobu, stejně jako brambory a hrášek, takže je při plánování jídelníčku často zařazována do kategorie obilovin. Kukuřice obsahuje řadu antioxidantů a fytoživin. Obsah vlákniny je jednou z výhod kukuřice, což z ní dělá potravinu ideální pro zdravé trávení a regulaci hladiny cukru v krvi. Abyste tyto výhody využili, dobře ji žvýkejte nebo ji rozdrťte v mixéru NutriBullet.

Zdravotní účinky

  • dobrý zdroj karotenoidů a dalších antioxidantů a fytoživin
  • vysoký obsah vlákniny na podporu zdravého trávení a zdravé populace přínosných bakterií v tlustém střevě
  • přispívá k regulaci hladiny cukru v krvi

Jak si správně vybrat

Kukuřice se prodává zmrazená, konzervovaná, čerstvá (bez listů) a čerstvá (celý klas). Nejprve se ujistěte, že kukuřice není geneticky modifikovaná. Pokud zvolíte konzervovanou, před použitím ji nejdříve slijte a propláchněte, abyste se tak zbavili veškerého nadměrného sodíku. Konzervovaná kukuřice má o něco nižší nutriční hodnoty v důsledku konzervačního procesu. Pokud kupujete čerstvou kukuřici, poohlédněte se po klasech, které jsou čerstvé, zelené a nejsou suché. Listy by měly kukuřici obklopovat, ale neměly by být příliš těsné. Podívejte se na zrna tak, že jemně zatáhnete za část klasu. Zrna by měla být baculatá a natěsno uspořádaná do řad.

Tisknout
Top